
Quan avui han trucat per telèfon estava mirant tranquil·lament la tele. Era una més de tantes altres trucades de màrqueting directe a les que estem acostumats, però aquest cop, com que avui el que feien a la tele no em cridava gaire l’atenció, no he evadit la trucada a la primera oportunitat com acostumo a fer, i, amb tranquil·litat i paciència, he donat una oportunitat a la teleoperadora perquè fés la seva feina. Més o menys ha anat així:
Agafo el telèfon. Sense presentar-se, una veu de dona (naturalment, com sempre, en castellà) pregunta pel meu pare. Demano que s’identifiqui, i, després de demanar-me perdó per no haver-ho fet —perquè es tracta d’una veu extremadament ben educada, o, més ben dit, ben ensinistrada— i d’intercanviar-nos unes quantes paraules cordials de presentació, sempre molt correctes, decideix que, com a víctima, jo ja serveixo, i prossegueix amb el pla.
És una representant de l’empresa Jata (d’un call center més aviat, perquè se sent la típica remor de fons), que em diu que al meu poble, corregeix, a Botarell (havia de substituïr <el seu poble> per <Botarell> i no hi ha pensat, oix) l’empresa fa una campanya de llançament d’un nou producte i que m’obsequien regalant-me’l. Directament pregunto on és la trampa i m’explica que no n’hi ha. Només es tracta d’agafar el producte, les dades de contacte de l’empresa (perquè?), i tancar la porta. Com que no m’ho crec torno a preguntar-li si s’ha de signar alguna cosa, i em diu que no.
Òbviament veient l’èxit del negoci que puc fer obtenint un objecte pràctic i útil com una gerra de 60€ (que m’informa que és el que val) totalment gratuït, i amb tanta insistència de la senyora de l’altra banda del telèfon, em mostro interessat pel producte fins al final.

Canviant de tema ràpidament i sense donar lloc a rèplica, em diu, de passada, que els ports són 8€ i que els he de pagar jo. Sense esperar que acabi la frase (per primera vegada en tota la conversa) l’interrompo per dir-li que en aquest cas no sé si m’interessa. Em surt amb que l’empresa és coneguda, que ha sortit a la tele (constantment fa referència a que l’empresa fa publicitat a la tele com a prova de la serietat i fiabilitat de la mateixa), que vindran al poble a fer campanya i que els veuré al carrer…
Quan diu això penso que si posen un estand no serà necessari que m’enviin res, i li pregunto:
– O sea que si estan en la calle no es necesario que pase nadie, puedo recogerlo yo mismo allí, no?
I respon amb tota la mala llet que des del principi feia veure que no tenia:
– Pos ala que te den! Cloc.
Això sí que és màrqueting directe. I agressiu. Quina gran professional. Ara sí que m’han vingut ganes de comprar productes Jata sense parar.
Jo que em pensava que qui acostumava a rebre els insults eren ells. Sóc l’únic a qui una operadora de telemarketing l’ha insultat i l’ha penjat? El món va al revés?
Per cert, com que el negoci el tenen venent els filtres de les gerres que venen per telèfon, he posat la paraula filtro i Jata a l’adreça (/no-comprar-jata-filtro-jarra, etcètera). L’objectiu és ser el primer bucant “filtro jata” al Google. Segur que els hi fa il·lusió. Si sou dels que veniu des del Google: NO COMPREU RES JATA, SÓN UNS ESTAFADORS, I US FARÀN PAGAR 8€ PER UNA GERRA QUE NECESSITA RECANVIS QUE VALEN MÉS QUE LA PRÒPIA GERRA. (que vindria a ser la conclusió —perquè no sé com dir moraleja en català —). I si sou dels que veniu des del Google buscant “jata” i, a més, sou responsables de màrqueting de l’empresa: Que os den!

12 respostes a “Jata, una empresa d’impresentables, innova en màrqueting”
cabron io ho volia :_
Uo!!! Quina mala llet has tret! Has utilitzat els teus poders internautics per a fer mal a la empresa! Havies promès fer el be amb eixos poders! XD
Ets tot un prosumer!!! Si els de Jata veuen aquest post encara t’enviaran un camió de filtres a canvi d’un post parlant bé d’ells…
Mira el que li va passar al que es va queixar de la sopa de lletres de Pastas Gallo…
que fort, es gairebé de record “guiness” l’únic insultat del món telefónic mundial. Et veig a TV3
bL1 doncs els ho demanes quan vinguin.
Rei Nicotxan, un honor l’adjectiu de prosumer, intentaré portar-lo amb dignitat i faré servir la paraula a partir d’ara. Molt bo el de les pastes gallo. xDD
Senyor francesc, té raó, és molt habitual que una teleoperadora a qui no ha faltat al respecte l’insulti i el pengi quan veu que té difícil col·locar-li alguna cosa. No sé com se’m ha pogut acudir explicar-ho. Em sento miserable. Vostè, oh mestre, amb el seu savi criteri i hàbil maneig del sarcasme, mai ho hauria fet. Sempre em puc consolar amb qualsevol tonteria, com que sé accentuar la paraula telefònic millor que vostè. Un consol és un consol, encara que sigui de tontos. Em queda molt per aprendre. Espero que m’ajudi com fins ara. Gràcies.
Doncs realment jo he vist publicitat d’aquesta “empresa” per tv. I era molt divertit perquè et sortia una dona d’aquelles del “corazón” dien que era una meravella etc. però del que jo estic segura es que aquesta dona no utilitza aquests “productes”, si realment ho son, i si els té, seràn de promoció i ja els deu haver regalat tots.
Felicitats…
si busques “jata filtro” (sense les cometes) al google surts en primera posició i l’empresa jata surt en sisena posició.
Moltes empreses voldrien posicionar-se en google tant bé com ho fas tu.
Arnau, són anys són anys. És conya. XD
La pàgina de Jata no està gens ben posicionada i era fàcil de sobrepassar. No hi ha cap secret: és saber què agrada i què no agrada al Google a l’hora tant de programar el bloc com d’escriure el post.
Bé, el cas és que qui truca no és la Jata sinó Ediciones Auper SL que és una editorial de dubtosos mètodes de venda que et regalen la tira de coses per tal que els hi compris enciclopèdies. Concretament a mí m´han estafat. Em van agafar en un d´aquells moments de la vida que no pots estar pitjor i amb aquesta gent ho vaig acabar d´adobar. Podeu veure la seva web http://www.aupper.es i començar a avisar a la gent que conegueu dins del seu radi d´acció.
Gràcies per l’aportació Judith, la veritat és que el màrqueting tristament cada vegada tira més d’impresentables. Internet està bé per poder-los retratar.
Salutacions!
Vull donar-te el meu testimoni perquè crec que pot resultar-te interessant: A la meua mare la van “engatussar” l’altre dia amb la mateixa història i avuí ha vingut un home amb la gerra amb alguns “afegits”.
Primer ens ha dit que per donar-nos la gerra havíem de ajudar-li amb una enquesta que estaven realitzant per a veure quins productes resultaven de més interés a la gent. Ens ha ensenyat sillons de massatge, càmeres, vaxelles… Després de dir-li’n tres ens ha tret un altre catàleg esta vegada de llibres i col·leccions segons ell perquè ells són una editorial i és al que realment es dediquen i nosaltres, ja amb pitjor cara, hem tingut que veure’ls tots i després triar-ne dos.
Després preguntem: Ens dones ja la gerra?
I ens la dóna? No! Agafa i ens solta un rotllo monumental dient-nos que per sols 50 euros al més durant 36 mesos tindríem tot el que havíem elegit i tots els avantatges que això ens donaria. Al cap de mitja hora s’ha donat per vençut i ens ha dit que havíem perdut una oportunitat única que sols donen a 5 persones en cada poble i que a més no podia afavorir a diversos membres d’una mateixa família. Poc després de dir-me açò, els ho conte a la gent que conec i a quasi tots els havien tocat, inclosa ma tia!
No és pot ser menys professional i més rastrer!!!!!!!!!!!!!!
Moltes gràcies per la teva aportació anònim/a. Si algú com tu (suposo) ho troba pel Google, agraïrà conèixer el teu testimoni. Si conec d’algú més que li hagi passat en faré un post per cagarme amb la puta editorial aquesta. 🙂