200 calories a més de 2.000 blocs

Del.icio.us és un sistema —normalment sobrecarregat— de promoció d’enllaços a pàgines web. Els links que més gent afegeix surten més amunt. I es fan estadístiques per hores, dies, setmanes, mesos, anys…

Aquest matí he vist que el primer enllaç de la llista era aquest, una pàgina on hi ha diverses fotos de menjar, on es veu la quantitat aproximada que serien 200 calories de diferents aliments. Una bona idea, i ben explotada. L’enllaç, ja sigui en portals de promoció de notícies o en blocs, s’ha anat difonent per internet.

Només entrar a la pàgina ens informa de la sobrecàrrega deguda a l’impacte de digg.com: Hello Diggers! This page just got promoted to the science page on Digg – please be patient as the images load.”



Llocs com…

http://digg.com/[…]What_does_200_Calories_Look_Like
http://meneame.net/[…]cuanto-son-200-calorias
http://beta.latafanera.net/[…]com-son-200-calories
http://www.boingboing.net/[…]photos_of_200_calori.html
http://www.pixelydixel.com/[…]esto-son-200-calorias.html

…ja tenen el seu corresponent post. A part d’uns altres 6.401 (que ara ja deuen ser més). Gairebé ningú s’ha pogut ressistir a publicar la saborosa pàgina. És estrany que microsiervos.com encara no ho hagi fet. Coses del fenomen Web2.0.

La cerca “200 calories” a google avui (04/01/07) ofereix 215.000 resultats i té aquest aspecte:

… veurem d’aquí uns dies quin serà l’impacte.
Doncs bé, amb l’“efecte web 2.0” i tres dies, els resultats s’han multiplicat per quatre. La cerca ara ofereix 860.000 resultats (07/01/07) i l’aspecte que té és aquest:

Algunes conclusions:

Primera.- Quan un té una idea original i la duu a terme correctament, triomfa.

Segona.- La resta potser som molt poc originals, però almenys difonem les bones idees.

Tercera.- Web 2.0 vol dir web repetida.

Comparteix a:
Entrada publicada a OK. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *