Sony ens estafa: evitem-la

L’empresa Sony, caracteritzada per fer productes i sistemes incompatibles amb la resta del món (Memory Stick, BETAMAX, ACC, MiniDisc,  etc, etc…), ha de moure fitxa. Sony ha d’escullir entre ser una companyia de patent que es mira al melic o bé ser una companyia que escolta al consumidor (com fa, per exemple, Dell, creant el seu bloc one2one, d’informació i feedback amb el client).

Si compres un producte Sony et gastes molts diners, i, a més, per motius de compatibilitat, tots els productes que et compris et serà millor que segueixin sent Sony. Quedes a les seves mans. I aquest és el seu joc: l’únic sentit de la incompatibilitat és tenir el benefici i la patent assegurada.

En un món on tot tendeix a la globalització i a la compatibilitat de sistemes, els dispositius de Sony resulten anacrònics. Sense posar-me en si són bons o no, que és més que discutible, només es preocupa per tenir les patents i publicitar-les per intentar-les convertir en estàndard.

Productes que són diferents, i campanyes que diuen que, a més de diferents, són millors. Fins avui tothom o bé es creia o bé no es creia la publicitat, però no hi havia espai per a dubtar, valorar ni discutir de forma global. En un sistema de publicitat top-down, com el que fins ara hi ha, pots pretendre que, amb molta inversió en publicitat, i algunes dificultats, el teu sistema s’estandaritzi. Això està canviant. Internet és un espai d’informació lliure on tothom diu el que vol. I abans de comprar un producte, els consumidors consulten per internet les valoracions i observacions que fan altres compradors sobre el mateix producte.

El consumidor, lògicament, es refia més de les opinions anònimes que es produeixen cada segon sobre un producte determinat a internet, i que són accessibles a través dels buscadors, que no pas en el que els diuen en un anunci de televisió que val molts diners i que paga l’empresa anunciant del producte.

Aquest canvi està generant una revolució, i sobretot en les agències de publicitat, que veuen que cada cop més el sistema de publicitat top-down té menys força, i, o bé es renoven, o bé perden pistonada.

Tinc targetes de memòria Secure Digital i Compact Flash (l’anterior estàndard). Com vaig dir fa uns dies, ara m’he comprat un mòbil Sony-Ericsson. Això m’obliga a comprar targetes MemoryStick nosequè-nosequantos (curiosament exclusives dels productes Sony), i m’indigna gastar-me aquests diners innecessàriament. Jo, a part d’aquest mòbil, no m’he comprat mai res Sony. Si vosaltres ho heu fet us recomanaria que no tornéssiu a cometre l’error.

La revolució d’internet de la que tant es parla comença així, en un bloc com aquest, i simultàniament en molts més com aquest a tot el món: Sony només pensa en ella i no en els seus consumidors: evitem-la.

Comparteix a:
Entrada publicada a FAIL. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *